Przedsiębiorco! Czy wiesz, że w 2022 roku nastąpiły zmiany przy ubieganiu się o pomoc de minimis? Od 1 stycznia br. zaświadczenia lub oświadczenia oraz informacje i dokumenty niezbędne przy ubieganiu się o tę pomoc należy przekazywać wyłącznie za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).
Warunkiem koniecznym przy ubieganiu się o pomoc de minimis jest złożenie tylko za pośrednictwem indywidualnego konta podmiotu w BDO:
- Sprawozdania o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi za 2021 rok.
- Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis udzielanej na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1).
- Wszystkich zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis otrzymanych w roku, w którym wnioskodawca ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat lub oświadczenia o otrzymanej wielkości pomocy de minimis albo oświadczenia o jej nieotrzymaniu.
Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać z ulgi w formie pomocy de minimis za rok 2021, wprowadzający:
- na rynek krajowy produkty w opakowaniach w ilości nieprzekraczającej 1 Mg rocznie,
- baterie i akumulatory,
- sprzęt elektryczny i elektroniczny, w ilościach określonych w przepisach szczegółowych,
muszą złożyć wymagane dokumenty do 15 marca 2022 r.
WAŻNE!
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis i oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis (dokumenty wskazane w pkt 2 i 3) muszą być opatrzone podpisem elektronicznym i dołączone w formie załącznika do sprawozdania złożonego poprzez BDO.
Podstawa prawna: art. 3 pkt 1, art. 5 pkt 3 oraz art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 17 listopada 2021 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2151).