W dniach 9 lutego i 12 lutego Marszałek Jarosław Stawiarski wziął udział w posiedzeniach komisji COTER oraz ECON w Brukseli w ramach prac Europejskiego Komitetu Regionów.
Jednym z punktów agendy pierwszego posiedzenia była propozycja europejskiej deklaracji w sprawie transportu rowerowego. Marszałek odniósł się do niej, podkreślając, że w województwie lubelskim rowerzyści mogą skorzystać z ponad tysiąca kilometrów tras rowerowych. Z tej liczby jedną trzecią długości stanowi szlak Green Velo, który przebiega przez aż pięć województw Polski Wschodniej. Lubelskie planuje również realizację projektu „Rowerowe Roztocze” obejmującego zarówno drogi pieszo-rowerowe w miastach, jaki na obszarach wiejskich. Projekt będzie realizowany w partnerstwie z samorządami, przez których obszary przebiegać będą rowerowe trasy. Marszałek podkreślił, że częstsze korzystanie z transportu rowerowego przynosi znaczne korzyści środowiskowe i zdrowotne oraz pomaga w tworzeniu bardziej przyjaznych społeczności. Zwrócił również uwagę, że można skutecznie propagować zalety transportu rowerowego dla użytkowników indywidualnych bez utrudniania i piętnowania korzystania z samochodów prywatnych, które często pozostają najlepszym rozwiązaniem zaspokajającym potrzeby wielu osób w zakresie mobilności.
W trakcie posiedzenia komisji ECON podjęto debaty na temat stanu cyfrowej dekady oraz Zielonego Ładu 2.0. Omówiono również plan działania dotyczący współpracy między Komitetem Regionów a Europejskim Bankiem Inwestycyjnym. W swojej wypowiedzi Marszałek podkreślił, że Europejski Bank Inwestycyjny jest ważnym partnerem z punktu widzenia komisji ECON, a wysiłki na rzecz zacieśnienia współpracy z EBI to dobry kierunek. Europejskie inwestycje publiczne odgrywają ważną rolę w stymulowaniu wzrostu gospodarczego, tworzeniu nowych miejsc pracy, budowaniu spójności i wspieraniu transformacji ekologicznej oraz cyfrowej. Marszałek zaznaczył również, że istnieje potrzeba zwiększenia inwestycji w europejską konkurencyjność zatrudnienie, innowacje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, a zmniejszenia inwestycji w ideologiczne projekty ekologiczne lub społeczne, które przynoszą jedynie ograniczoną wartość dodaną.