Dziś w Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie odbyło się II Lubelskie Samorządowe Forum Rowerowe. Jest to spotkanie przedstawicieli samorządów zajmujących się przygotowaniem oraz promocją tras rowerowych w naszym województwie, w celu rozwijania spójnej i nowoczesnej infrastruktury rowerowej w regionie. Forum otworzył Członek Zarządu Województwa Lubelskiego Marcin Szewczak.
Forum ma na celu edukację i integrację środowiska pracowników jednostek samorządu terytorialnego, odpowiedzialnego za rozwój infrastruktury rowerowej i turystyki rowerowej w województwie lubelskim. Wydarzenie jest doskonałą okazją do wymiany doświadczeń oraz zdobycia wiedzy na temat nowoczesnych rozwiązań w zakresie infrastruktury rowerowej. W programie przewidziane są wystąpienia prelegentów specjalizujących się w turystyce rowerowej, zarówno w obszarze technicznym, jak i promocji tej formy aktywności.
– Chcemy promować marki kojarzące się z turystyką rowerową, a mamy pięknie rozwijające się Roztocze, chcemy rozwijać markę turystyczną Polesie i Kraszczady. Te działania mają prowadzić do finalnego sukcesu, jakim jest wywołanie skojarzenia: Lubelskie to piękna kraina, gdzie można aktywnie wypocząć. Nasze plany adresujemy też do młodzieży, bo chcemy zachęcać ją do zdrowego stylu życia. Dzisiejsze spotkanie to okazja do zaprezentowania dobrych praktyk, które stosujemy w województwie lubelskim, oraz tych, które chcemy przejąć z innych państw, jak chociażby Holandii, najlepszego przykładu na dobre wykorzystanie turystyki rowerowej – podkreślił Członek Zarządu Województwa Lubelskiego Marcin Szewczak.
Do udziału w panelach zostali zaproszeni eksperci z Polski oraz Holandii, którzy powiedzieli o rozwiązaniach instytucjonalnych i proceduralnych dla rozwoju ruchu rowerowego. Nie zabrakło dobrych praktyk w budowie długodystansowych tras rowerowych, ale także edukacji rowerowej w ruchu drogowym dla najmłodszych użytkowników rowerów. Przedstawiciel Departamentu Promocji, Sportu i Turystyki UMWL przedstawił prace przygotowawcze nad projektem „Blue Valley – Wiślanym Szlakiem”. Przedstawiono rozwiązania infrastrukturalne, które zastosowano w Holandii oraz rozwiązania w budowie dróg dla rowerów stosowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.