W dniu 8 czerwca 2020 r. w Muzeum Wsi Lubelskiej w Lublinie miała miejsce inauguracja kampanii promocyjnej ukazującej walory turystyczne „Wybierz #KierunekLubelskie”. W konferencji wziął udział Marszałek Województwa Lubelskiego Pan Jarosław Stawiarski, Wicemarszałek Województwa Lubelskiego Pan Michał Mulawa oraz Prezes Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Pan Paweł Wójcik. Nie bez przypadku konferencja odbyła się właśnie w Muzeum Wsi Lubelskiej, otóż przed kilkoma dniami muzeum zajęło pierwsze miejsce w kategorii rodzina w plebiscycie „Turystyczna lista przebojów”. Takich miejsc jak to w województwie lubelskim jest więcej.
Według badań POT 30 proc. Polaków w ciągu najbliższych kilku tygodni planuje wyjazd turystyczno-wypoczynkowy, a aż 87 proc. z nich chce podróżować po Polsce. Reagując na te dane i wychodząc naprzeciw potrzebom, Samorząd Województwa Lubelskiego razem z Lubelską Organizacją Turystyczną rozpoczyna ogólnopolską kampanię promującą walory województwa lubelskiego „Wybierz #KierunekLubelskie”. Istotnym jest fakt, że w kampanię nie jest zaangażowana żadna firma/agencja zewnętrzna – za jej przygotowanie od początku odpowiadają pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego i Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej – mówił Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski
Wybierz #KierunekLubelskie to kampania promocyjna przygotowana głównie z myślą o turystach indywidualnych, którzy zostali zmuszeni do ograniczenia aktywności związanej z podróżami, spacerami i rekreacją. Kampania zakłada elastyczność i dostosowywanie się do zaleceń Rządu RP w sprawie postępowania w przestrzeni publicznej w czasie pandemii.
Promocja odbędzie się poprzez emisję spotów we wszystkich 16 regionalnych TVP3, a także w telewizjach ogólnopolskich – Polsat News, TVP1, TVP2 oraz w radiach RMF FM, Radio Lublin i Radio Free. Wzmocnieniem kampanii będzie promocja w Internecie prowadzona przez LROT w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej www.lubelskietravel.pl do końca lipca br. Do każdego prezentowanego filmu na stronie internetowej będzie zaplanowana i przygotowana konkretna oferta z propozycją wycieczki, wskazaniem odległości, miejsc noclegowych itp. Dzięki takim działaniom i wspólnej kampanii turyści dostaną gotowy produkt. Wystarczy tylko wybrać #KierunekLubelskie.
Wydatek współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach realizacji projektu pt. „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego II” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020, Działanie 3.6 Marketing gospodarczy Oś priorytetowa 3: Konkurencyjność przedsiębiorstw; nr zadania 7 Inne.