Informacja dot. projektu
Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 Województwo Lubelskie realizuje projekt pn. „Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych”. Celem projektu jest poprawa wewnętrznego skomunikowania regionu poprzez zakup nowoczesnych środków transportu kolejowego o napędzie elektrycznym.
Przedmiotem projektu jest zakup 9 sztuk fabrycznie nowych, dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi kolejowego, regionalnego ruchu pasażerskiego z maksymalną prędkością eksploatacyjną 160 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych.
Pojazdy zakupione w ramach realizacji Projektu zastąpią kilkudziesięcioletnie elektryczne zespoły trakcyjne EN57 eksploatowane na zelektryfikowanych liniach kolejowych województwa lubelskiego, tj.:
- Nr 2 (odc. Siedlce – Łuków – Terespol)
- Nr 7 (odc. Dęblin – Lublin – Chełm);
- Nr 26 (odc. Łuków – Dęblin);
- Nr 68 (odc. Lublin – Stalowa Wola)
- Nr 581 (odc. Świdnik – Lublin Airport).
Całkowita wartość projektu: 165 233 000,00 zł.
Wydatki kwalifikowalne: 134 380 650,41 zł.
Dofinansowanie z EFRR: 130 329 336,51 zł.
W dniu 9 grudnia 2020. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego w Lublinie odbyła się konferencja prasowa, podczas której została podpisana umowa pomiędzy Województwem Lubelskim, a firmą NEWAG S.A. na dostawę 8 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Więcej o podpisaniu umowy można przeczytać w artykule. (link otwiera się w nowym oknie)
Korzystając z prawa opcji, przewidzianego w umowie zawartej z firmą NEWAG S.A., w dniu 27 listopada 2020 r. Województwo Lubelskie zwiększyło przedmiot zamówienia o jedną dodatkową sztukę EZT. Łącznie na torach kolejowych województwa, z końcem 2021 r. pasażerowie mogli korzystać już z dziewięciu nowoczesnych pociągów.
W ramach promocji Projektu w dniu 12 października 2021 r. na Dworcu Głównym PKP Lublin odbyła się konferencja prasowa połączona z symbolicznym przekazaniem elektrycznych zespołów trakcyjnych. Więcej o konferencji można przeczytać w artykule. (link otwiera się w nowym oknie)